«Ακόμα κι αν ολοκληρωθεί κάπως ο ποδηλατόδρομος, δε θα χρησιμοποιηθεί» λένε οι ποδηλάτες

Κυριακή, Φεβρουάριος 11, 2024 - 12:00πμ
Προβλήματα

Ένα έργο που θα μείνει «στον κουβά» είναι για όσους χρησιμοποιούν ποδήλατο στην Πάτρα ο ποδηλατόδρομος. Οι κακοτεχνίες και τα προβλήματα προβληματίζουν με τους άμεσα ενδιαφερόμενους να υπογραμμίζουν ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά με το έργο.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο thebest.gr ο πρόεδρος του Ποδηλατικού Ομίλου Πατρών, Σπύρος Πολίτης, «ως ποδηλατικός όμιλος είχαμε κάνει προτάσεις στη δημοτική αρχή αρκετά χρόνια πριν. Μάλιστα με δική μας πρωτοβουλία  προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΠΑ είχε περάσει από το διοικητικό συμβούλιο σχετική πρόταση και είχε παραχωρήσει τέσσερα μέτρα για να μπορεί να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος και να μπορεί να περνά με ασφάλεια μέσα από τη λιμενική ζώνη της βόρειας λεκάνης όπου συζητάμε να γίνει mega yacht μαρίνα.

Είχαμε επισημαίνει το λάθος να μην περάσει από εκεί και το αγνόησαν. Προτίμησαν να περάσουν τον ποδηλατόδρομο μέσα από μία επικίνδυνη περιοχή, από ένα σημείο της Πάτρας που υπάρχει μεγάλη κίνηση. Ενώ θα μπορούσε να περάσει από το δημοτικό λιμάνι,  τη βόρεια λεκάνη και να συνεχιστεί μέχρι την Αγίου Νικολάου και να βγει στην Παπαφλέσσα προτιμήθηκε να βγει ο ποδηλατόδρομος εκεί που βγήκε. Αφού είχε σχεδιαστεί και παρουσιαστεί αυτό το έργο, είχαμε προτείνει ο ποδηλατόδρομος από την οδό Νόρμαν και μετά να πάει αριστερά, να πέσει εκεί που είναι τώρα τα αστικά λεωφορεία, να μπορέσει να κινηθεί δηλαδή με μισό πεζοδρόμιο και μισό δρόμο και να είναι πιο ασφαλής η κυκλοφορία. Ούτε αυτό εισακούστηκε.

Όλα τα προβλήματα φαίνονται στην πράξη. Είναι το κυκλοφοριακό, η ασφάλεια των ποδηλατών αλλά και η ροή των υδάτων. Και το κράσπεδο είναι επικίνδυνο. Το έργο αυτό δεν μπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Αμφιβάλω αν θα παραδοθεί αυτό το έργο, μου φαίνεται πολύ δύσκολο». 

Όπως επισημαίνει ο κ. Πολίτης το θέμα της ασφάλειας είναι ιδιαίτερα σημαντικό. «Ο ποδηλατόδρομος ακόμα κι αν με κάποιο τρόπο ολοκληρωθεί δε θα χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον από τους ποδηλάτες. Χρησιμοποιείται από πεζούς, για πατίνια. Ενώ η Πάτρα είναι ιδανική για ποδήλατο, στην πόλη δεν έχουμε τη λογική της χρήσης του ποδηλάτου. Οι ποδηλάτες αλλά και οι πεζοί δεν προστατεύονται. Τα μηχανοκίνητα οχήματα δεν υπολογίζουν κανέναν. Φυσικά υπάρχουν και οι περιπτώσεις ποδηλατών που δεν ακολουθούν τους κανόνες. Ο ποδηλάτης πρέπει να προσέχει 10 φορές παραπάνω από τον οδηγό πχ του αυτοκινήτου. Όμως δεν υπάρχει καμία προστασία και ασφάλεια. Πρέπει ο ένας να υπολογίζει τον άλλον» καταλήγει.

Υποστήριξη: SilkTech