GP Μεξικού, FP1: Στο 1-2 οι Μπότας-Χάμιλτον στις πρώτες δοκιμές

Σάββατο, Νοέμβριος 6, 2021 - 10:04μμ
GP Μεξικού, FP1

Ένα δέκατο του δευτερολέπτου χώρισε τις δύο Mercedes των Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον με την RB-Honda του Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες ελεύθερες του GP Μεξικού. Ανώδυνα ατυχήματα των Σέρχιο Πέρεθ και Σαρλ Λεκλέρ.

Δύο εβδομάδες μετά την απρόσμενη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Όστιν των ΗΠΑ, η Formula 1 επέστρεψε, στο Autodromo Hermanos Rodriguez, για τον 18ο από τους 22 φετινούς της αγώνες - όπου, ωστόσο, αυτή τη φορά ο Φερστάπεν είναι το φαβορί, κυρίως επειδή το μεγάλο υψόμετρο της πίστας της πόλης του Μεξικού επηρεάζει λιγότερο τον κινητήρα της Honda από της Mercedes.

Σε αυτό το πλαίσιο, το 1-2 της Mercedes στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές ήρθε ως μια μικρή έκπληξη. Ακόμα κι αν η RBR δεν αποκάλυψε την πλήρη δυναμική της, είτε η Mercedes είχε λιγότερα καύσιμα ή ισχυρότερη ρύθμιση του κινητήρα, οι πρώτοι χρόνοι των Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον μόνο κακό δεν κάνουν στην ψυχολογία της πρωταθλήτριας.

Ο Φερστάπεν, από την άλλη, βρίσκεται στο Μεξικό με τον «αέρα» των 12 βαθμών του προβαδίσματός του στην κορυφή της βαθμολογίας, των νικών του εκεί το 2017 και 2019 και της πολ ποζίσιον του 2019, που δεν μετουσιώθηκε σε νίκη εξαιτίας μιας ποινής.

Πίσω στο 2021, στις ελεύθερες δοκιμές που άνοιξαν την αυλαία του GP στο ηλιόλουστο Μέξικο Σίτι, οι Χάμιλτον-Φερστάπεν είχαν μια πρώτη μονομαχία πριν και μετά το ημίωρο ανταλάσσοντας ταχύτερους γύρους με τη μαλακή γόμα.

Ώσπου, λίγο μετά το 40λεπτο, ο Μπότας έκανε το ταχύτερο πέρασμα και από τα τρία τμήματα της πίστας και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:18.341, που θα ήταν ο ταχύτερος χρόνος μέχρι την καρό σημαία. Σύντομα ο Χάμιλτον έκανε και αυτός τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση γόμα, αλλά έμεινε 76 χιλιοστά πίσω από τον Φινλανδό ομόλογό του.

Ο Λιούις είχε επίσης ένα μικρό συμβάν, που θα εξετάσουν οι αγωνοδίκες: επιστρέφοντας μετά από μια μικροέξοδό του, δεν πέρασε αριστερά από ένα πλαστικό κολώνάκι - όπως είχε ήδη επισημάνει εμφανικά στους οδηγούς ο αγωνιστικός διευθυντής της F1, Μάικλ Μάσι. Δεν αναμένεται κάποια σοβαρή ποινή στον Άγγλο για αυτό, πάντως, ούτε στον Κίμι Ράικονεν που έκανε κάτι ανάλογο.

Ο Σέρχιο Πέρεθ με την έτερη RBR ήταν κοντά, στα δύο δέκατα, αλλά με φανερά προβλήματα υποστροφής καθώς έχασε περίπου μισή ώρα των δοκιμών μετά από έξοδο νωρίς στη στροφή Περαλτάδα - όπου κάποτε είχε τουμπάρει και ο Άιρτον Σένα με τη McLaren-Honda. Ο Μεξικανός, που τρέχει για πρώτη φορά στην πατρίδα του με πρωταγωνιστικό μονοθέσιο, έσπασε την πίσω πτέρυγα στη μπαριέρα, και η επιδιόρθωση από τη RBR χρειάστηκε 26 λεπτά στα πιτς.

Αντίστοιχο ατύχημα είναι και ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari, επίσης το πρώτο δεκάλεπτο των δοκιμών. Ο Μονεγάσκος ακούμπησε το εξωτερικό κερμπ της Περαλτάδα και έχασε τον έλεγχο της SF21, και επίσης χτύπησε με το πίσω μέρος στη μπαριέρα, σπάσπαζοντας επίσης την πτέρυγα.

Μακριά, στα 6 δέκατα και στο 1,2 δευτερόλεπτο, την εξάδα έκλεισε ο Πιέρ Γκασλί με την Alpha Tauri και ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari - ενώ την τελευταία στιγμή ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine άφησε τον Λεκλέρ στην 8η θέση.

Σημειώνεται ότι ο Γιούκι Τσούνοντα και ο Λανς Στρολ θα παρατάξουν τις Alpha Tauri και Aston Martin στις τελευταίες θέσεις της εκκίνησης, λόγω αλλαγής πλειάδας μηχανικών μέρών των μονάδων ισχύος της Honda και της Mercedes αντίστοιχα.

Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών του GP Μεξικού ξεκινά απόψε (5/11) στις 23:00 ώρα Ελλάδας. Οι δοκιμές κατάταξης θα διεξαχθούν στο Σάββατο (6/11) στις 22:00, ενώ το GP της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 21:00.

Υποστήριξη: SilkTech