Βαγγέλης Λιόλιος: Ο παιδίατρος του καφέ και του τρίποντου

Παρασκευή, Μάρτιος 23, 2018 - 4:27μμ

Εκτενές αφιέρωμα στον πατρινό παιδίατρο και ιδιοκτήτη της αλυσίδας καφέ Coffee Island, Βαγγέλη Λιόλιο έκανε το protothema.gr . Ο ισχυρός άνδρας του Προμηθέα αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προσωπικότητες στον χώρο του αθλητισμού, με την ομάδα να κάνει άλματα προόδου, στο μόλις, δεύτερο χρόνο παρουσίας της στη Α1 Basket League.

Ο Προμηθέας έχει προλάβει να αφήσει το στίγμα του στους κορυφαίους του Ελληνικού μπάσκετ, τόσο με τις αθλητικές του επιδόσεις, όσο και με το κλίμα που δημιουργεί στο γήπεδο του, προάγοντας τον πολιτισμό και την ευγενή άμυλα.

Εμπνευστής και πρωτεργάτης του εγχειρήματος, δεν είναι άλλος από τον μεγαλομέτοχο και ιδιοκτήτη της ομάδας, Βαγγέλη Λιόλιο. Ο Πατρινός παιδίατρος δραστηριοποιείται και στον επιχειρηματικό χώρο, όπου δημιούργησε τον κολοσσό του καφέ που λέγεται Coffee Island, και αναπτύσσεται ραγδαίως τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Διαβάστε το εκτενές αφιέρωμα στο protothema.gr:

«Ο Ευάγγελος Λιόλιος ζει και δουλεύει στη Πάτρα. Φορά ακόμη την λευκή ρόμπα του γιατρού και εξετάζει παιδιά, πηγαίνει στο «Δ.Τόφαλος» για να συμπαρασταθεί στην ομάδα της καρδιάς του (τον Προμηθέα που συμμετέχει στα σαλόνια της Α1 του μπάσκετ) και πίνει καφέ σε ένα από τα Coffee Island της αχαϊκής πρωτεύουσας ( αλυσίδα την οποία ίδρυσε και ελέγχει μετοχικά).

Τι συνδέει ένα παιδίατρο (μάχιμα καθόλα ανά πάσα ώρα και στιγμή) με μια ομάδα μπάσκετ (που αγωνίζεται στην Α1 κατηγορία) και με ένα καφεκοπτείο που άντεξε στο χρόνο και γιγαντώθηκε σε μια απείρως ανταγωνιστική αγορά; 

Αν ακολουθήσει κανείς την πεπατημένη των ημερών και απευθυνθεί στα «ψαχτήρια» του διαδικτύου θα διαπιστώσει με μερικά κλικ ότι ο παιδίατρος Ευάγγελος Λιόλιος είναι ο πρόεδρος του ΑΣΠ Προμηθέας – η ομάδα μπάσκετ του συλλόγου παίζει στα σαλόνια της Α1- αλλά και ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της αλυσίδας Coffee Island με κοντά στα 300 καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς).

Σε ένα παλαιό αφιέρωμα τοπικής εφημερίδας αναφέρεται ο εξής χαρακτηρισμός για τον Ευάγγελο Λιόλιο: «Ο γιατρός που έκανε τον καφέ… επιστήμη».

Ο καφές και η επιστήμη, κάτι σαν παράφραση του εμβληματικού βιβλίου του Τούρκου λογοτέχνη Αζίζ Νεσίν «Ο καφές και η Δημοκρατία». Και ο επιστήμονας Λιόλιος όντως είναι ο δράστης του εγχειρήματος να καταστεί ο καφές… επιστήμη!

Η αρχή έγινε από το κέντρο της Πάτρας το 1999. Σχεδόν 20 χρόνια πίσω. «Το 1999, στο κέντρο της Πάτρας η αγάπη για τον καφέ μετουσιώθηκε σε ένα παραδοσιακό καφεκοπτείο… με μοντέρνα οπτική.

Μια διαφορετική πρόταση που κατάφερε να πείσει από την πρώτη στιγμή όλους εκείνους που παίρνουν τον καφέ… στα σοβαρά. Το πρώτο Coffee Island δεν άργησε να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της γειτονιάς και της τοπικής κουλτούρας».

Σήμερα, η αλυσίδα απαριθμεί 392 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το 1999, στο κέντρο της Πάτρας η αγάπη για τον καφέ μετουσιώθηκε σε ένα παραδοσιακό καφεκοπτείο… με μοντέρνα οπτική. Μια διαφορετική πρόταση που κατάφερε να πείσει από την πρώτη στιγμή όλους εκείνους που παίρνουν τον καφέ… στα σοβαρά. Το πρώτο Coffee Island δεν άργησε να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της γειτονιάς και της τοπικής κουλτούρας.

Από τότε μέχρι σήμερα δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαμβάνουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια αλλά και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού, άκρως ποιοτικού καφέ.

Σήμερα, η ανταπόκριση του κοινού μεταφράζεται και σε αριθμούς. Aρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η αλυσίδα μας απαριθμεί 392 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τον Νοέμβριο του 2016 Coffee Island ανοίγει στο Λονδίνο, ενώ τον Μάιο του 2017 η εταιρεία επεκτάθηκε και στην αγορά του Καναδά ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στο Τορόντο.

Με τα χρόνια άλλαξαν πολλά. Τα πολλά «παιδιά» του καφεκοπτείου που άνοιξε το 1999 στη Πάτρα μετεξελίχθηκαν σε meeting places σε εκατοντάδες γειτονιές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μάλιστα, η μετεξέλιξη αυτή πιστώνεται στο γνωστό και καταξιωμένο αρχιτεκτονικό γραφείο Κούρκουλα – Κοκκίνου.

Παράλληλα, η αλυσίδα καθώς μεγάλωνε υιοθέτησε μια νέα οπτική ταυτότητα (επανασχεδιασμός λογοτύπου και packaging) και σύγχρονο επικοινωνιακό προφίλ.

Στη μέχρι τώρα διαδρομή της αλυσίδας ως χρονολογίες-σταθμοί θεωρούνται η ίδρυση μονάδας παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ (με επένδυση σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία, κυρίως από την Ιταλία) το 2006, η επέκταση στην Κύπρο το 2009 (με πρώτο κατάστημα στη Λευκωσία και με ένα δίκτυο που σήμερα αριθμεί 27 καταστήματα), η ένταξη υπηρεσιών takeaway (Coffee on-the-go) το 2010, η δημιουργία 2 υπερσύγχρονων μονάδων μεταποίησης και συσκευασίας καφέ στην Πάτρα και επέκταση των υφιστάμενων αποθηκευτικών το 2012, η είσοδος στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2016 και του Καναδά το 2017».

Υποστήριξη: SilkTech