Έντονος προβληματισμός για την τύχη του αυτοκινητοδρομίου

Παρασκευή, Μάιος 15, 2020 - 12:00μμ

Να συγκληθεί άμεσα έκτακτη γενική συνέλευση του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας για τη «διάσωση της περιουσίας και την περαιτέρω ανάπτυξή της» ζητούν με ανοιχτή επιστολή τους 24 μέτοχοι της ανώνυμης εταιρείας που κατέχουν συνολικά 14.008 μετοχές (το 9,97% του μετοχικού κεφαλαίου).

Με την επιστολή τους, απευθύνονται στους εκπροσώπους των τοπικών φορέων, που ελέγχουν το 37% των μετοχών και μετέχουν στη διοίκηση της εταιρείας, προκειμένου, να τους κινητοποιήσουν, ώστε να αλλάξει ρότα η εταιρεία, που την τελευταία δεκαετία έχει βουλιάξει σε τέλμα, λόγω της παντελούς αδράνειας του στρατηγικού επενδυτή και εκ των βασικών μετόχων, Γιάννη Μαρούλη, να προωθήσει την υλοποίηση της επένδυσης, όπως είχε δεσμευθεί εγγράφως.

Η επιστολή απευθύνεται στον πρόεδρο του Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Δυτικής Ελλάδας, δήμαρχο Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλο, στον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνα Μαρλαφέκα, στον δήμαρχο Ερυμάνθου Θεόδωρο Μπαρή, στον πρόεδρο της ΔΕΥΑΠ Ανδρέα Παπανικητα και στον προϊστάμενο του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας.

 «Η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητοδρομίου υψηλών προδιαγραφών έχει πλέον καταστεί ανέφικτη και μη βιώσιμη, ενώ ακόμα και αν βρεθεί τρόπος να κατασκευαστεί, η λειτουργία του θα είναι προβληματική και ζημιογόνος», είναι εξ αρχής, η διαπίστωση των μετόχων.

Ετσι, μπροστά στον κίνδυνο να εξανεμιστεί η αξία της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, έκτασης 1.140 στρεμμάτων στη Χαλανδρίτσα του Δήμου Ερυμάνθου, οι μέτοχοι ζητούν την λήψη καθοριστικών αποφάσεων, για την αλλαγή πορείας, ως προς τον τρόπο αξιοποίησης της, με άλλους τρόπους.

Επιπλέον, ζητούν να γίνει αναλυτική ενημέρωση των μετόχων για τις υποχρεώσεις του κ. Γιάννη Μαρούλη, ο οποίος εισήλθε στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας ως στρατηγικός επενδυτής με παραίτηση των παλαιών μετόχων στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και ουδέν έχει πράξει μέχρι σήμερα έναντι των υποχρεώσεων του, επομένως να προχωρήσει άμεσα το ΔΣ στην απεμπλοκή του και την άμεση αξίωση αποζημίωσης (ρήτρες κ.λπ.).

Πάντως, να σημειωθεί ότι, εντός του Ιουνίου είναι προγραμματισμένη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, αλλά λόγω των περιορισμών για τον κορωνοϊό, είναι άγνωστο αν θα γίνει ή θα αναβληθεί.

Η επιστολή

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΕ» ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ

Αξιότιμοι Κύριοι,

Είμαστε μια ομάδα μελών - μετόχων της εταιρείας ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΕ που κατέχουμε 9,97%, οι οποίοι αποφασίσαμε να ενεργοποιηθούμε και να συνεργαστούμε βλέποντας την επένδυσή μας αυτή να παραμένει στο κενό μετά από 23 χρόνια ατελέσφορων προσπαθειών και τη σημερινή διοίκηση της εταιρείας να βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και να μην δίνει την παραμικρή ουσιαστική και πειστική ενημέρωση για την πορεία υλοποίησής της. Θέλουμε να διευκρινίσουμε ευθύς εξ αρχής ότι μοναδικός σκοπός μας είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας προς όφελος των μετόχων της περιλαμβανομένων και των δημοσίων φορέων που συμμετέχουν σε αυτή. Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με όλους τους μετόχους της εταιρείας και όχι να έρθουμε σε οποιαδήποτε αντιπαράθεση.

Η άποψη των ατόμων που συμμετέχουν στην ομάδα αυτή είναι ότι η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητοδρομίου υψηλών προδιαγραφών έχει πλέον καταστεί ανέφικτη και μη βιώσιμη, ενώ ακόμα και αν βρεθεί τρόπος να κατασκευαστεί, η λειτουργία του θα είναι προβληματική και ζημιογόνος με περαιτέρω μείωση της αξίας της επένδυσης και των ιδίων κεφαλαίων της. Την άποψη μας αυτή την επιβεβαιώνουν προσθετικά τα εξής δεδομένα τα οποία σας παραθέτουμε επιγραμματικά:

• Η επένδυση δεν μπόρεσε να κατασκευαστεί σε περιόδους οικονομικής ευημερίας και λαμβάνει τα τελευταία χρόνια συνεχείς παρατάσεις για την επιχορήγηση του επενδυτικού νόμου, δεσμεύοντας μάλιστα ποσό 29,5 εκατ. ευρώ.

• Το κόστος κατασκευής και όλες οι παράμετροι για την λειτουργία του αυτοκινητοδρομίου (μελέτες αγοράς, κανονιστικό πλαίσιο και συνθήκες ανταγωνισμού) έχουν στηριχθεί σε δεδομένα πριν από το 2010 (δηλ. πριν την οικονομική κρίση) και δεν έχουν αναθεωρηθεί μέχρι σήμερα ώστε να προσαρμοστούν στο υπάρχον οικονομικό και λειτουργικό περιβάλλον.

• Απόδειξη πλήρους έλλειψης επενδυτικού ενδιαφέροντος αποτελεί η μηδενική συμμετοχή των μετόχων στην αύξηση κεφαλαίου που έγινε το 2014 για ποσό 100.000 ευρώ!!!

• Οποιαδήποτε πρόσκληση-αναζήτηση για ιδιώτη επενδυτή που έχει γίνει την τελευταία

οκταετία έχει αποβεί άκαρπη.

• Η επί 23 χρόνια αδράνεια έχει ως αποτέλεσμα τη δέσμευση και παντελή έλλειψη αξιοποίησης μιας τεράστιας έκτασης αξιοποιήσιμης γης 1.140 στρεμμάτων.

• Οι σημερινές ελπίδες της διοίκησης για την κατασκευή του έργου στηρίζονται στην κρατική ενίσχυση του έργου (επιχορήγηση) και όχι σε ιδιωτικά κεφάλαια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ΔΣ της εταιρίας δεν μετέχει στρατηγικός επενδυτής, ούτε άλλος μέτοχος που να δηλώνει ότι θα καλύψει την απαιτούμενη αύξηση κεφαλαίου.

• Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας έχει υποστεί, λόγω της

οικονομικής κρίσης, καθίζηση με αποτέλεσμα να ματαιώνονται ή να φυτοζωούν διοργανώσεις που στο παρελθόν ανθούσαν (διαθέτουμε πλήρη αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία).

• Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, δεδομένου ότι αποτελεί σχετικά πολυτελή ενασχόληση, δεν συνιστά βιώσιμη δραστηριότητα σε περίοδο παρατεταμένης κρίσης, επομένως δεν μπορεί να προσελκύσει επενδυτές.

• Για τη βιωσιμότητα αυτού του είδους επενδύσεων απαιτείται και μία σειρά πρόσθετων επενδύσεων και λειτουργιών όπως διεθνές αεροδρόμιο, τρένο υψηλών ταχυτήτων, ξενοδοχειακά συγκροτήματα πέντε αστέρων, τουριστική ανάπτυξη, παρακείμενοι οδοί πρόσβασης, κ.ό.κ.

• Την απώλεια για όλους τους μετόχους, και κατά συνέπεια αναλογικά και για τους δημόσιους φορείς, των εσόδων που προβλέπονταν στην υπογεγραμμένη σύμβαση μεταξύ της ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΤΡΑΣ ΑΕ και της εταιρίας του στρατηγικού επενδυτή ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΑΕ για την πρώτη πενταετία λειτουργίας του έργου που ανέρχονται σε 750.000 ευρώ το χρόνο, δηλ. συνολικά 3.750.000 ευρώ (στους φορείς ΟΤΑ αναλογεί ποσό 3.750.000 Χ 37%= 1.387.500 ευρώ) και για την οποία απώλεια , καθώς και για άλλες διασφαλίσεις που υπήρχαν στις υπογεγραμμένες συμβάσεις με το στρατηγικό επενδυτή, το ΔΣ της εταιρίας μας ουδέν απολύτως έχει πράξει, αφήνοντας να παρέλθουν, κατά τρόπο επικίνδυνο για τα συμφέροντα της εταιρίας και των μετόχων, οι σχετικές προθεσμίες.

Σε συνέχεια των παραπάνω, οι υπογράφοντες μέτοχοι στον παρόν κείμενο, που κατέχουν ένα σημαντικό ποσοστό των συνολικών μετοχών της Εταιρείας, σας δηλώνουμε ότι αναλάβαμε την πρωτοβουλία να προβούμε στις παρακάτω ενέργειες για το καλό και το μέλλον της Εταιρίας και ζητούμε από την διοίκηση να πράξει άμεσα τα εξής:

• να σταματήσει άμεσα η αδράνεια της διοίκησης της Εταιρίας και να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις (πρωτίστως διοικητικές) για ένα νέο ξεκίνημα ενεργητικής και δυναμικής αξιοποίησης της περιουσίας της Εταιρείας των 1.140 στρεμμάτων σε άλλους τομείς πλην του αυτοκινητοδρομίου (ενέργεια, γεωργία, ανακύκλωση κ.τ.λ.) .

• να γίνει αναλυτική ενημέρωση των μετόχων για τις υποχρεώσεις του κ. Μαρούλη, ο οποίος εισήλθε στο μετοχικό σχήμα της εταιρίας ως στρατηγικός επενδυτής με παραίτηση των παλαιών μετόχων στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και ουδέν έχει πράξει μέχρι σήμερα έναντι των υποχρεώσεων του, επομένως να προχωρήσει άμεσα το ΔΣ στην απεμπλοκή του και την άμεση αξίωση αποζημίωσης (ρήτρες κλπ).

Με βάση όλα τα παραπάνω, οι παρακάτω υπογράφοντες μέτοχοι, ζητάμε με συναίσθηση ευθύνης και ανησυχία για το μέλλον της επένδυσης και με τελικό στόχο να βρεθεί βιώσιμη λύση αξιοποίησης της περιουσίας των ιδιωτών μετόχων και των φορέων του Δημοσίου, την υποστήριξη της ευρείας πλειοψηφίας των μετόχων.

Απευθυνόμενοι σε όλους τους μετόχους, ζητούμε τη συνεργασία τους πάνω σε μια υγιή, ορθολογική, δίκαιη και σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση μετά από 23 χρόνια μάταιης αναμονής και αδράνειας, με στόχο την προάσπιση των συμφερόντων της Εταιρείας.

Είμαστε βέβαιοι και θέλουμε να πιστεύουμε ότι και εσείς ενδιαφέρεστε σοβαρά για την αξιοποίηση της περιουσίας αυτής που παραμένει αδρανής και αβέβαιη για τη μελλοντική εξέλιξη της και ότι αναγνωρίζετε ότι μια Εταιρία λαϊκής βάσης, στην οποία το 37% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει σε φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Οι μέτοχοι που υπογράφουν την επιστολή

Αργυρόπουλος Νικόλαος,

Δελής Δημήτριος,

Δριμάλα Παναγιώτα,

Δριμάλας Θεμιστοκλής,

ΕΒΟΞΑ,

Ζαπάντης Μενέλαος,

Καπετανάκη Μαρία,

Καπετανάκη Μαρία σύζυγος Μ,

Καπετανάκης Μάρκος,

Καρακίτσος Γεώργιος,

Καρακίτσος Νικόλαος,

Καρακίτσος Σπυρίδων,

Μεντζελόπουλος Βλάσιος,

Μαντζελόπουλος Κωνσταντίνος,

Μεντζελόπουλος Μάρκος,

Μεντζελοπούλου Αλεξάνδρα,

Μπέλας Αθανάσιος,

Ρέππας Ιωάννης,

Σπαλιάρα Γιαννούλα,

Σπαλιάρας Βασίλειος,

ΦΙΛΜΠΑ,

Τριανταφυλλόπουλος Παναγιώτης

*πηγή: pelop.gr

Υποστήριξη: SilkTech