Πάνω από 200.000 η ζημιά για το κλειστό Χιονοδρομικό των Καλαβρύτων

Πέμπτη, Ιανουάριος 21, 2021 - 11:02μμ

Το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων αποτελεί σημαντικό «αιμοδότη» της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής καθώς συγκεντρώνει κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες χιονοδρόμους κι επισκέπτες. Είναι από τα μεγαλύτερα Χιονοδρομικά Κέντρα στη χώρα και παραμένει κλειστό στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού. Στο «τραπέζι» έχει πέσει το ζήτημα της επαναλειτουργίας των χιονοδρομικών  ωστόσο ακόμα το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει.

Όπως εξηγεί στο thebest.gr o Δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, ο οποίος είναι συνάμα Πρόεδρος  του Χιονοδρομικού το οικονομικό πλήγμα είναι τεράστιο και η «χασούρα» πολυεπίπεδη, όχι μόνο για τα Καλάβρυτα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Όπως επισημαίνει ήδη έχουν γίνει οι συντηρήσεις και όλα τα προβλεπόμενα, ενώ έχει καταρτιστεί σχέδιο για την επαναλειτουργία του όταν αυτή επιτραπεί , με την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.

«Η ζημιά για την επιχείρηση μπορεί να εκτιμηθεί μέχρι στιγμής γύρω στις 200.000 ευρώ που έχουν ήδη δαπανηθεί για τη συντήρηση και την προετοιμασία του Χιονοδρομικού Κέντρου και από την άλλη μέχρι στιγμής δεν έχουμε εισπράξει τίποτα», σημειώνει ο Θανάσης Παπαδόπουλος.

Όπως τονίζει « έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες ώστε το Χιονοδρομικό Κέντρο να είναι ανά πάσα στιγμή, έτοιμο ν’ ανοίξει.  Άδεια για τη λειτουργία του, πιστοποιήσεις για την καταλληλότητα χρήσης των αναβατήρων, έχουμε πληρώσει πολλά χρήματα για τη συντήρηση, επισκευές μηχανημάτων, αυτοκινήτων και είμαστε πανέτοιμοι».

Το Χιονοδρομικό διαθέτει  14 πίστες και 8 αναβατήρες,. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε ο κ. Παπαδόπουλος, κάθε χρόνο κόβονται   60.000 εισιτήρια χιονοδρόμων  ενώ συνολικά «περνούν»  πάνω από 200.000 (σκιέρ και επισκέπτες).

Πολυεπίπεδη η ζημιά

«Η ζημιά στην περιοχή είναι τεράστια γιατί αφορά όλους τους επιχειρηματίες οι οποίοι είναι πάρα πολλοί στην περιοχή, τουλάχιστον 300, με καφέ, εστιατόρια και διάφορες επιχειρήσεις σε σχέση με το χιονοδρομικό. Επίσης οι ξενοδόχοι έχουν υποστεί πλήγμα. Έχουμε 2.000 κλίνες στην περιοχή .

Η ζημιά της επιχείρησης είναι πολύ μεγάλη. Κάνει τζίρο περίπου 1.300.000 ευρώ τον χρόνο από τα εισιτήρια και περίπου 300.000 ευρώ από τη λειτουργία του σαλέ και της καντίνας. Όλα αυτά φέτος δεν τα εισπράττουμε ακόμα. Από την άλλη μεριά, πληρώνουμε προσωπικό για την προετοιμασία του Χιονοδρομικού ενώ τα έξοδα της συντήρησης είναι πάνω από 150.000 ευρώ το χρόνο» εξηγεί.

Επίσης, άλλη μια διάσταση των απωλειών είναι το γεγονός ότι κάθε χρόνο εργάζονται στο χιονοδρομικό, εποχικά, γύρω στα 50 με 60 άτομα, από την περιοχή. «Αυτοί δεν έχουν κάνει μέχρι στιγμής μεροκάματο και είναι και οικογενειάρχες πολλοί και έμπειροι στη δουλειά τους».

Επιπρόσθετα, όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος η οικονομική ζημιά αφορά και την ευρύτερη περιοχή . Πχ οι επισκέπτες θα περάσουν και από τα Σπήλαια των Καστριών. «Το ένα φέρνει το άλλο η ζημιά είναι τεράστια».

Η προετοιμασία για τη λειτουργία και τα μέτρα

Το σχέδιο ια τη λειτουργία του Κέντρου στην εποχή του κορωνοϊού προβλέπει μεταξύ άλλων σημάνσεις ια τη χρήση μάσκας, τη λειτουργία περισσότερων εκδοτηρίων εισιτηρίων., επίβλεψη και συντονισμό από το προσωπικό για την τήρηση των αποστάσεων κ.α.

Υποστήριξη: SilkTech