Ηλεκτρικό πατίνι στην πόλη: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουμε

Δευτέρα, Απρίλιος 5, 2021 - 5:45μμ
Ο Ανδρέας Σπυρόπουλος με το πατίνι του

Λίγοι μεν, αλλά διαρκώς αυξανόμενοι σε αριθμό είναι οι Πατρινοί που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς όσο και οικολογικούς τρόπους μετακίνησης.

Και δεν εννοούμε το γνωστό μας ποδήλατο, αλλά το ηλεκτρικό - επαναφορτιζόμενο πατίνι, που σιγά - σιγά κερδίζει όλο και περισσότερους συμπολίτες που το προτιμούν για σύντομες διαδρομές, ειδικά μέσα στο κέντρο της πόλης.
Ένας εξ αυτών ο Ανδρέας Σπυρόπουλος που μίλησε στο sportin.gr για την απόφασή του να πάρει πατίνι, τα υπέρ και τα κατά της χρήσης του.

Δείτε τι μας είπε:

- Πώς  αποφάσισες να αγοράσεις ένα ηλεκτρικό πατίνι;

«Βρισκόμουν στο εξωτερικό, στο Παρίσι και είδα αρκετούς να κυκλοφορούν με αυτά. Μπορούσες να τα νοικιάσεις, δεν ήταν απαραίτητη η αγορά του. Όταν έκανα την πρώτη βόλτα με ένα από αυτά ένιωσα μία αίσθηση ελευθερίας. Σκέφτηκα αμέσως να αγοράσω για να κυκλοφορώ στην πόλη μου και να νιώθω την ίδια αίσθηση». 

- Είναι η ίδια αίσθηση με το να οδηγείς μοτοσικλέτα;

«Δεν ξέρω γιατί δεν είχα ποτέ. Έτσι πίστευα, αλλά μιλώντας με κατόχους μηχανής μού είπαν πως είναι εντελώς διαφορετικό αυτό το συναίσθημα».

- Πώς επέλεξες το συγκεκριμένο πατίνι και τι πρέπει να προσέξει κάποιος κατά την αγορά;

«Αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στο απλό μοντέλο της Xiaomi το Μ365 και το pro2. Κατέληξα στο 2ο επειδή το βρήκα σε προσφορά αλλά και επειδή το αρχικό μοντέλο θέλει κάποιες μικρές επεμβάσεις. Το ποιο θα επιλέξει κάποιος, πάντως, εξαρτάται από το βάρος του αλλά  και τις ανηφόρες που καλείται να ανέβει στην καθημερινότητά του. Ένας ελαφρύς αναβάτης μπορεί να επιλέξει τις απλές εκδόσεις αλλά ένας βαρύς θα χρειαστεί πιο ισχυρό κινητήρα».

- Μόνο xiaomi υπάρχει ως επιλογή;

«Τα xiaomi είναι ιδανικά για κάποιον που θα πάρει το πρώτο του πατίνι. Είναι τα πιο οικονομικά και βρίσκεις εύκολα ανταλλακτικά. Αμέσως μετά είναι τα Segway που έχουν ένα καταπληκτικό μοντέλο, το Ninebot Max. Φυσικά αν κάποιος ασχοληθεί παραπάνω μπορεί να βρει κι άλλες εταιρείες με έξτρα δυνατότητες».

- Αν χαλάσει το πατίνι σου στην Πάτρα σε ποιο κατάστημα θα απευθυνθείς;

«Ακόμα δεν υπάρχει εξειδικευμένο κατάστημα για ηλεκτρικά πατίνια όπως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Φαντάζομαι θα είναι καλή κίνηση για κάποιον γνώστη του αντικειμένου να ανοίξει ένα σχετικό κατάστημα και εδώ. Για αρχή θα πήγαινα σε κάποιο συνεργείο για μηχανάκια».

- Τι πρόβλημα μπορεί να παρουσιάσει δηλαδή;

«Αν παρουσιαστεί τεχνικό θέμα θα απευθυνθείς αρχικά εκεί που το αγόρασες εφόσον υπάρχει σε ισχύ η δύο χρόνων εγγύηση σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Το απλό που μπορεί να συμβεί είναι να σκάσει το λάστιχο. Γι' αυτό και πρέπει να ελέγχεται η πίεση στα ελαστικά κάθε εβδομάδα. Είναι πολύ σημαντικό αυτό»!

- Τι άλλο πρέπει να προσέξει κάποιος που οδηγεί ηλεκτρικό πατίνι;

«Το Νο 1 φυσικά είναι το κράνος! Σε νόμο που θα ψηφιστεί το αμέσως προσεχές διάστημα και αφορά όλα τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Σ.Σ. ΕΠΗΟ), το κράνος είναι υποχρεωτικό. Έχω ακούσει πολλές περιπτώσεις που επιβάτης σώθηκε από το κράνος κι ας είναι μικρές οι ταχύτητες. Όλοι ξέρουμε ότι δεν παίζει ρόλο η ταχύτητα.
Επίσης, πρέπει πάντα να έχει και τα δύο χέρια στο τιμόνι. Δεν έχει καμία σχέση με ποδήλατό ή μηχανή. Η ισορροπία χάνεται αμέσως! Να μην το ξεχνάμε, οι λακκούβες στο οδόστρωμα είναι αρκετά επικίνδυνες. Και κάτι ακόμα, επειδή στην Πάτρα, ειδικά στο κέντρο, οι δρόμοι είναι λίγο στενοί, το να κάνεις ελιγμό για να αποφύγεις τυχόν λακκούβα μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σου... Είναι και ο λόγος που έχω προσθέσει αναρτήσεις στο δικό μου. Και όχι μόνο αναρτήσεις. Έβαλα 10ιντσα λάστιχα που μαζί με αναρτήσεις μπρος και πίσω έχουν κάνει την αίσθηση της οδήγησης πολύ καλύτερη. Οι κραδασμοί είναι επιβαρυντικοί και για το σώμα πέρα από επικίνδυνοι που αναφέραμε πριν».

- Ήταν ακριβή αυτή η αναβάθμιση και γενικά πόσο κόστισε το ηλεκτρικό πατίνι;

«Ναι, ήταν. Κόστισε σχεδόν όσο το πατίνι. Το συγκεκριμένο το αγόρασα από μεγάλη αλυσίδα στα 380 ευρώ και η συγκεκριμένη αναβάθμιση έφτασε τα 300. Αν άξιζε; Σίγουρα ναι και φυσικά κάποιος μπορεί να κάνει σιγά - σιγά τις συγκεκριμένες αλλαγές».

- Πόσα χιλιόμετρα έχει αυτονομία, ποια η τελική ταχύτητα και πόσο διαρκεί μια φόρτιση;

«Το xiaomi pro2 έχει 45 χιλιόμετρα αυτονομία και η τελική ταχύτητα βάση νόμου είναι 25 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι κλειδωμένο ώστε να είναι το μάξιμουμ τα 25 χλμ. Τα πιο οικονομικά μοντέλα έχουν λιγότερη αυτονομία. Μια πλήρης φόρτιση διαρκεί από 5 έως 8 ώρες ανάλογα και την αυτονομία. Επίσης, στοιχίζει ελάχιστα στο ηλεκτρικό ρεύμα. Μια 8ωρη φόρτιση, περίπου, κοστίζει λιγότερα από 10 λεπτά του ευρώ!».

«Σε ποιους δρόμους μπορεί να μετακινηθεί κάποιος με το πατίνι;

«Εφόσον δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε δρόμο όπου επιτρέπονται μηχανοκίνητα οχήματα. Εκτός φυσικά από δρόμους που προβλέπονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ την ώρα».

- Ποιά τα θετικά και τα αρνητικά για κάποιον που θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό πατίνι;

«Τα θετικά είναι πως μπορεί να πάει σχεδόν σε κάθε σημείο της πόλης γρήγορα και οικονομικά. Απολαμβάνει τη βόλτα του και αποφεύγει την κίνηση. Και για μένα, υπάρχει η αίσθηση ελευθερίας. Το ανέφερα και πριν αλλά θέλω να το τονίσω πάλι.
Τα αρνητικά είναι πως κάποιος θα σταματήσει να περπατάει και αν αυτό ήταν η μοναδική του γυμναστική θα του είναι πρόβλημα. Αρνητικό είναι ότι τα περισσότερα από αυτά δεν μπορούν να βγουν στη βροχή. Δεν είναι αδιάβροχα και ιδανικό θα ήταν να μη βγαίνουν ούτε σε πολύ βρεγμένο δρόμο».

- Στο δρόμο πως σε αντιμετωπίζουν;

«Για κάποιους είναι κάτι πρωτόγνωρο και άλλοι ενθουσιάζονται και λένε «κοίτα, κοίτα ένα πατίνι». Σε μεγαλύτερες πόλεις είναι πιο συνηθισμένο θέαμα, εδώ όχι τόσο αν και πιστεύω στο άμεσο μέλλον θα είναι πολύ περισσότερα τα πατίνια. Στο εξωτερικό βλέπεις ανθρώπους κάθε κοινωνικής ομάδας (π.χ. δικηγόροι), με κάθε ντύσιμο να πηγαίνουν στη δουλειά τους με αυτό. Με κοστούμια και γραβάτες! Ας μην τα θεωρούμε, λοιπόν, παιχνίδι, είναι ένα μέσο μεταφοράς».

- Πως βλέπεις το μέλλον όσον αφορά στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

«Εκτιμώ πως το μέλλον τούς ανήκει δικαιωματικά. Σε μερικά χρόνια, στο κέντρο της Πάτρας, θα ήταν ιδανικό να επιτρέπονται μόνο τα λεωφορεία αστικής συγκοινωνίας, ταξί, οχήματα έκτακτης ανάγκης, ποδήλατα - πατίνια και γενικά μόνο ηλεκτροκίνητα! Είναι ιδανικά από άποψη ρύπανσης του περιβάλλοντος αλλά και ηχορύπανσης καθώς είναι αθόρυβα. Δεν μπορώ να φανταστώ κάτι καλύτερο για την πόλη μου».

- Που μπορεί κάποιος να βρει επιπλέον πληροφορίες;


«Υπάρχουν 2 φόρουμ στο facebook και το site getelectric.gr που διαθέτει και κανάλι στο youtube και μπορεί κανείς να βρει τα πάντα. Για να ξέρει τι να αγοράσει και να πάρει τις πρώτες συμβουλές».

Τ.S

Υποστήριξη: SilkTech