Φόρμουλα 1: Στην Αυστραλία η «αυλαία» της σεζόν

Παρασκευή, Μάρτιος 23, 2018 - 3:59μμ
twitter.com/f1

Η 25η Μαρτίου 2018 είναι διπλή γιορτή για τους Έλληνες. Φέτος, όμως, η συγκεκριμένη ημερομηνία αποτελεί... γιορτή και για τους φιλάθλους της Φόρμουλα Ένα ανά την υφήλιο, καθώς εκείνη την ημέρα (08:10 ώρα Ελλάδας) «ανοίγει η αυλαία» του πρωταθλήματος για το 2018.

Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση της περυσινής σεζόν, ομάδες και οδηγοί θα πάρουν θέση στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, για το πρώτο από τα 21 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές τους, αλλά και αυτές των μονοθεσίων τους.

Η ευχή όλων των φιλάθλων είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και οι τίτλοι να κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, προκειμένου το ενδιαφέρον τους να διατηρηθεί αμείωτο έως τις 25 Νοεμβρίου, όταν θα διεξαχθεί το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.

Η Mercedes αρχίζει τη σεζόν με στόχο να υπερασπιστεί τους τίτλους που κατέκτησε πέρυσι στους οδηγούς (με τον Λιούις Χάμιλτον) και τους κατασκευαστές, με τις υπόλοιπες ομάδες να επιδιώκουν να την... γκρεμίσουν από το «θρόνο» της.

Παρότι οι καιρικές συνθήκες περιόρισαν τη... δράση στο πρώτο τετραήμερο στη Βαρκελώνη, η γερμανική ομάδα έδειξε στις δοκιμές εξέλιξης που έλαβαν χώρα στην Ισπανία ότι και φέτος θα είναι πρωταγωνιστής.

Και αυτό γιατί τα «ασημένια βέλη» «έγραψαν» τα περισσότερα χιλιόμετρα στη Βαρκελώνη, αφού κάλυψαν 1.040 γύρους, ήτοι 4.841 χιλιόμετρα, ενώ ακολούθησε η Ferrari με 929 γύρους (4.324 χιλιόμετρα).

Οι αποστάσεις που διανύουν τα μονοθέσια των ομάδων αποτελούν έναν ισχυρό δείκτη για την αξιοπιστία τους, όπερ σημαίνει ότι οι δύο προαναφερθείσες ομάδες θα δώσουν «μάχη» για τους τίτλους. Επιπλέον, η «σκουντερία» σημείωσε και τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές της Βαρκελώνης.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε επίδοση 1:17.182 με τη νέα, εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) της Pirelli, ενώ οι «κόκκινοι» είχαν και τον δεύτερο καλύτερο χρόνο των χειμερινών δοκιμών, αφού ο Κίμι Ραϊκόνεν με τη hypersoft γόμα «γύρισε» την πίστα της Βαρκελώνης σε 1:17.221 (σ.σ. ο Φινλανδός είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στις περυσινές δοκιμές στη Βαρκελώνη με την πολύ μαλακή γόμα με 1:18.634).

Βέβαια, υπάρχουν πολλές άγνωστες παράμετροι για τους συγκεκριμένους χρόνους, όπως το φορτίο καυσίμου και το «στήσιμο» του κάθε μονοθεσίου την ώρα που σημειώθηκαν οι εν λόγω επιδόσεις, ωστόσο αυτές αφήνουν να εννοηθεί ότι το φετινό αυτοκίνητο της Ferrari... πετάει.

Γρήγορη έδειξε ότι θα είναι και η Red Bull, καθώς ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη hypersoft γόμα σημείωσε την τέταρτη καλύτερη επίδοση στις δοκιμές της Βαρκελώνης με 1:18.047. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το «σενάριο», οι τρεις καλύτερες ομάδες του 2017 θα δώσουν και φέτος «μάχη» για τους τίτλους.

Σε ό,τι αφορά τις ομάδες και τους παρόχους μονάδων ισχύος, η McLaren έβαλε τέλος στη συνεργασία της με τη Honda και σύναψε συμφωνία με τη Renault, κίνηση που «έπεισε» τον Φερνάντο Αλόνσο να ανανεώσει με την ομάδα και για το 2018.

Επίσης, η Toro Rosso «χώρισε» με τη Renault -επιτρέποντας στη McLaren να ολοκληρώσει τη δική της συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία- και έφτασε σε συμφωνία με τη Honda. Στο πλαίσιο των περίπλοκων διαπραγματεύσεων, η Red Bull συμφώνησε να δανείσει τον οδηγό της Toro Rosso, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, στην εργοστασιακή ομάδα της Renault. Μάλιστα, ο Ισπανός «έτρεξε» για λογαριασμό της γαλλικής ομάδας στους τελευταίους τέσσερις αγώνες του 2017.

Τέλος, η Sauber ανανέωσε τη συνεργασία της με τη Ferrari και, μάλιστα, θα χρησιμοποιεί την τελευταία «έκδοση» του κινητήρα της ιταλικής εταιρείας, αφού η ελβετική ομάδα «έτρεχε» πέρυσι με μονάδες ισχύος προδιαγραφών 2016.

Αναφορικά με τους οδηγούς, οι αλλαγές στις ομάδες ήταν περιορισμένες, καθώς οι «μεγάλοι» διατήρησαν τα περυσινά δίδυμα των «πιλότων» τους. Ο Φελίπε Μάσα αποχώρησε από την ενεργό δράση στο τέλος του 2017 και τη θέση του στη Williams πήρε ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν, ο οποίος θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Φόρμουλα Ένα.

Η Toro Rosso θα αρχίσει το 2018 με τους οδηγούς, με τους οποίους τελείωσε την περυσινή σεζόν, δηλαδή τον Γάλλο Πιέρ Γκασλί και τον Νεοζηλανδό Μπρέντον Χάρτλεϊ, καθώς στην έναρξη του 2017 οι «πιλότοι» της ήταν ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και ο Ρώσος Ντανιίλ Κβιάτ.

Τέλος, ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στη Φόρμουλα Ένα με τη Sauber, στην οποία θα πάρει τη θέση του Γερμανού Πασκάλ Βερλάιν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την Κυριακή και το γκραν πρι της Μελβούρνης μπαίνει τέλος στη μακροχρόνια πρακτική να χρησιμοποιούνται στη Φόρμουλα Ένα οι... αιθέριες παρουσίες που αποκαλούνται "grid girls", καθώς οι υπεύθυνοι θέλουν να προσελκύσουν περισσότερους θεατές και οδηγούς γένους θηλυκού.

Τα "grid girls" αποτελούσαν για δεκαετίες μέρος της διοργάνωσης, καθώς μεταξύ άλλων στέκονταν πλάι στα μονοθέσια πριν από την εκκίνηση και κρατούσαν πινακίδες με τα ονόματα και τα νούμερα των οδηγών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το «τέλος» της παρουσίας αυτών των γοητευτικών γυναικών ισχύει και στους υπόλοιπους αγώνες των μικρότερων πρωταθλημάτων που λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια του τριημέρου ενός γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα.

Ο διευθύνων σύμβουλος για τις εμπορικές λειτουργίες στη Φόρμουλα Ένα, Σον Μπράτσιζ, δήλωσε μεταξύ άλλων για την εξέλιξη αυτή: «Ενώ η πρακτική της χρησιμοποίησης "grid girls" αποτελούσε βασικό στοιχείο των γκραν πρι της Φόρμουλα Ένα για δεκαετίες, αισθανόμαστε ότι αυτό το έθιμο δεν συμφωνεί με τις αξίες της εταιρείας μας και σαφώς έρχεται σε αντίθεση με τα σύγχρονα κοινωνικά πρότυπα.

Δεν πιστεύουμε ότι αυτή η πρακτική είναι κατάλληλη ή σχετική με τη Φόρμουλα Ένα και τους φίλους της, παλιούς και νέους, σε όλο τον κόσμο».

Τη θέση των "grid girls" θα πάρουν παιδιά που αποκαλούνται "grid kids", προκειμένου, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «η τελετή πριν τον αγώνα να γίνει πιο σχετική και ενδιαφέρουσα για τους φιλάθλους, ειδικά τους νεώτερους».

Τα παιδιά αυτά, τα οποία θα μετέχουν ήδη σε αγώνες καρτ ή «μικρές» κατηγορίες φόρμουλα, θα επιλέγονται από τους συλλόγους της εθνικής ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε χώρας, με βάση την αξία τους ή με κλήρωση. Τα πιο... τυχερά από αυτά τα παιδιά θα μπορούν να συνοδεύουν και να στέκονται πλάι στους 20 οδηγούς της Φόρμουλα Ένα στο γκριντ, ενώ οι «πιλότοι» θα ετοιμάζονται για τον αγώνα.

Η νέα σεζόν της Φόρμουλα Ένα είναι η πρώτη με το καινούριο λογότυπο του πρωταθλήματος, τα «αποκαλυπτήρια» του οποίου έγιναν στον τελευταίο αγώνα της περυσινής χρονιάς (26 Νοεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι).

Και όσο κι αν αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιους, το νέο "logo" αντικατέστησε εκείνο που είχε θεσπίσει ο πρώην εμπορικός διευθυντής της Φόρμουλα Ένα, Μπέρνι Έκλστοουν, και, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων, θα είναι πιο... φιλικό για τις ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και αυτές των κινητών τηλεφώνων.

Υποστήριξη: SilkTech