Ανάβαση Πιτίτσας: Αυλαία με ανατροπές και σοβαρές μάχες

Τρίτη, Νοέμβριος 23, 2021 - 8:05πμ
Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2021

Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών διοργάνωσε τον τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων, την Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2021 "ΣΑΚΗΣ ΞΕΝΟΣ", το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021, με τον Πίνακα Συμμετεχόντων πραγματικά να είναι πλήρης και να προσελκύει αρκετές χιλιάδες θεατές στο βουνό παρόλο που αρκετές Ομάδες και Κλάσεις είχαν "ανακηρύξει" ήδη τους Πρωταθλητές και τους Κυπελλούχους.

Με τον καιρό να είναι σύμμαχο και να βοηθά στην μεγάλη προσέλευση θεατών η Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2021 “ΣΑΚΗΣ ΞΕΝΟΣ”, πραγματικά έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από πλευράς συμμετοχών και θεατών το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2021. Δυστυχώς όμως δεν κύλησαν όλα ομαλά αφού το σημείο αναφοράς ήταν οι μεγάλες καθυστερήσεις και το Σάββατο και την Κυριακή, με τους οδηγούς να αποχωρούν από την διαδρομή και τις μέρες με αναμμένα τα φώτα τους, αφού είχε βραδιάσει.  Τα αρκετά ατυχήματα και οι μηχανικές βλάβες δημιούργησαν μεγάλες καθυστερήσεις με την Οργάνωση να δίνει κάθε στιγμή την μάχη της με τον χρόνο που κυλούσε αντίστροφα, ώστε να καταφέρει να αντιμετωπίσει όλα τα συμβάντα.

Ας πάμε όμως να δούμε τα θετικά, με το αγωνιστικό κομμάτι να παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, με τις μάχες στις περισσότερες κλάσεις να είναι Ομηρικές, αφού τα αποτελέσματα κρίθηκαν στα δέκατα, με τους οδηγούς να μην αφήνουν γκάζι ακόμα για τα βάθρα του Πρωταθλήματος που είχαν κριθεί, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους θεατές που τους τίμησαν με την παρουσία τους.

Στην Ομάδα Α πραγματικά ο Λιώρης Παναγιώτης είχε ένα καλά κρυμμένο άσσο στο μανίκι του και τον φανέρωσε στο δεύτερο σκέλος του αγώνα, εκμεταλλευόμενος και ένα λάθος του Μιχάλη Ευθυμίου. Η μάχη μεταξύ τους, ήταν συνεχής σε όλο το ΣΚ με τον Παναγιώτη Λιώρη στο τέλος να ανεβαίνει στο πρώτο σκαλί του βάθρου με το Ford Escort Cosworth του, αφήνοντας λίγο πίσω τον Μιχάλη Ευθυμίου με ίδιο αμάξι στην δεύτερη θέση. Τρίτος ο καταπληκτικός Μπάτζανος Βασίλης με Citroen Saxo VTS, όπου έκανε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό με το αυτοκίνητό του.

Στην Ομάδα Ν, ο Μπενής Μηνάς δεν είχε πραγματικά κανέναν αντίπαλο και πήρε εύκολα την νίκη με το Mitsubishi EVO του. Δεύτερος τερμάτισε ο Καραθανάσης Κωνσταντίνος με Honda Civic Type R όπου ήταν σε έναν δικό του μοναδικό ρυθμό κατεβάζοντας το χρονόμετρο διαρκώς μέσα στο ΣΚ. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Φωτεινέλης Γιάννης με ίδιο αμάξι.

Στην Ομάδα Ε ίσως είχαμε τον πιο ανταγωνιστικό αγώνα των τελευταίως ετών με τους 5 πρώτους οδηγούς να έχουν διαφορά μεταξύ κάτι λίγο πιο πάνω από 1 δευτερόλεπτο. Νικητής του “Πελοποννησιακού πολέμου” αναδείχθηκε ο Ντόφης Ανδρέας με Ford Escort RS 2000, μια ανάσα εμπρός από τον Δημήτρη Τσούργιαννη που οδήγησε για πρώτη φορά ένα Ford Focus RS, που τον ακολούθησε ο Ραπαντζίκος Παρασκευάς με την πανέμορφη Lancia DELTA Integrale.

Στην “μεγάλη” Formula Saloon ο Κακαλέτρης Γιώργος με το Opel Astra G εντυπωσίασε με τα περάσματά του και μετά την μικρή μηχανική βλάβη του Αργύρη Τσούλου με Mitsubishi EVO πήρε την νίκη αφήνοντας τον Αργύρη στην δεύτερη θέση. Τρίτος τερμάτισε ο Παπαδόπουλος Νίκος με το μοναδικό Ford Escort RS 2000 που ξεσήκωνε τους θεατές, σε κάθε πέρασμά του.

Στην Ομάδα Α έως 2000 την πρωτιά πήρε ο Μπάτζανος Βασίλης με Citroen Saxo, αφήνοντας πίσω του, τους Βασίλη Ρέκκα και Ντέκα Γιώργο με ίδια αυτοκίνητα.

Στην Ομάδα Ν έως 2000 ο Καραθανάσης Κωνσταντίνος με Honda Civic Type R ήταν ο νικητής, μπροστά από τον Φωτεινέλη Γιάννη με ίδιο αμάξι, ενώ το βάθρο το συμπλήρωσε το αουτσάιντερ που ακούει στο όνομα Καλυβιώτης Ανδρέας με Peugeot 106 Rallye.

Στα Ιστορικά κυρίαρχος ήταν ο Τσαγγαράς Λεωνίδας με Opel Ascona 400. Για την δεύτερη και τρίτη θέση η μάχη ήταν πολύ σοβαρή μεταξύ των Σκεπασινού Δημήτρη με Ford Escort MK2 και του Κατσίκα Γιάννη με ίδιο αμάξι, με τον πρώτο να κατακτά την δεύτερη θέση για μόλις 0,53 δεύτερα διαφορά.

 

Θυμίζουμε πως  ΑΟΠ θέλοντας να τιμήσει τον οδηγό  αγώνων  ΣΑΚΗ ΞΕΝΟ,  που δεν βρίσκεται πλέον μαζί μας, αφιέρωσε τον φετινό αγώνα στην μνήμη του και τον ονόμασε Ανάβαση Πλατάνι- Πιτίτσα 2021 «ΣΑΚΗΣ ΞΕΝΟΣ».

 

Πάμε τώρα να δούμε αναλυτικά τις κλάσεις αφού πραγματικά εδώ είναι το “ζουμί” των μαχών, αφού όπως θα διαβάσετε οι μάχες ήταν επικές.

Στην Α8 ο Λιώρης Παναγιώτης για μόλις 1,5 δευτερόλεπτο “έκλεψε” την νίκη από τον Μιχάλη Ευθυμίου μαζί με τον τίτλο του Πρωταθλητή για την Α8 κλάση αλλά και την Α. Τρίτος τερμάτισε ο Κανδηλιώτης Βασίλης που έκανε το ντεμπούτο του με το πανέμορφο Peugeot 208 R5, όπου για λίγο το μετέτρεψε σε Rudolf το ελαφάκι για να μας βάλει στο κλίμα των Χριστουγέννων, με μεγάλο αίσθημα χιούμορ. 

Η Α7 αν και δεν προσμετράει, αφού είχε μόνο δύο συμμετοχές αξίζει να αναφερθεί πως οι Ντέκας Γιώργος με Citroen Saxo (όπου πήρε και την νίκη) και Λαζανά Ηλία με Ford Puma Kit Car, ήταν μόλις 0,63.

Στην Α6 με τα θηριώδη 1600άρια η πρωτιά ανήκει δικαιωματικά στον Μπάτζανο Βασίλη. Δεύτερος τερμάτισε ο Βασίλης Ρέκκας και το βάθρο συμπλήρωσε ο Ανάγνου Παύλος. Και οι τρείς ήταν με Citroen Saxo.

Στην Α5 είχαμε όμορφες παρουσίες, με την γαλανομάτα Κουρτίδου Βασιλική να παίρνει την νίκη με το Toyota Yaris της, αφήνοντας πίσω της τον Λύρο Νίκο που επέστρεψε στο αριστερό μπάκετ μετά από καιρό με ένα μοναδικό Peugeot 1.3 (λες και βγήκε χτες από το εργοστάσιο το αμάξι). Το βάθρο συμπλήρωσε η Λάκη Μελίσσα προερχόμενη από την Βόρεια Ελλάδα, οδηγώντας ένα Toyota Yaris όπου έκατσε στο μπάκετ του για πρώτη φορά το ΣΚ.

Στην Κλάση Ν3 ο Καραθανάσης Κωνσταντίνος με Honda Civic Type R πήρε την νίκη από τον Φωτεινέλη Γιάννη με ίδιο αμάξι, ενώ ο Παπαλεωνίδας Γιάννης με Renault Clio συμπλήρωσε το βάθρο.

Στην κλάση Ν2 το Πατρινό αουτσάιντερ  Καλυβιώτης Ανδρέας πήρε για μία ανάσα την νίκη από τον Ρέκκα Πανάγγελο, ενώ ο Δεκής Παναγιώτης συμπλήρωσε το βάθρο μετά από ένα διήμερο που ξεκίνησε στραβά, αλλά τελείωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο φαβορί της κατηγορίας είχαν άτυχες στιγμές. Ο μεν Πρωταθλητής της Ν2 Ρέκκας Βίκτωρας για το 2021 είχε μηχανική βλάβη στο πρώτο σκέλος στην μετάδοση, ενώ ο Πολύδωρος Φούντας, λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό του δεύτερου σκέλους είχε μία έξοδο τραυματίζοντας ελαφρά το 106 του. Σημαντικό πως το 2:00:27 που έκανε ο Φούντας στο πρώτο σκέλος, αποτελεί νέο ρεκόρ Ανάβασης για την Ν2, σπάζοντας για ακόμα μία φορά το δικό του ρεκόρ.

Στην Κλάση Ε10 νικητής αναδείχθηκε ο Αυγερόπουλος Χρήστος με το νέο απόκτημά του Citroen Saxo δεύτερος ο Φάσσας Θανάσης με Peugeot 106 S16 και τρίτος ο Λάππας Χρήστος με ίδιο αμάξι.

Στην πολυπληθή Ε11 ο Ντόφης Ανδρέας με Ford Escort πήρε την νίκη από τον Κούση Αποστολή με Honda Civic Type R για μόλις 1,23 δεύτερα, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Χάρης Μπουροθανασόπουλος με Honda Civic.

Την Κλάση Ε12 κατέκτησε εύκολα ο Τσούργιαννης Δημήτρης, οδηγώντας για πρώτη φορά ένα Ford Foxus RS. Την δεύτερη θέση κέρδισε ο Σκορδής Δημήτρης με Opel Ascona 2.0E ενώ το βάθρο ομόρφυνε η γυναικεία παρουσία την Χόνδρου Θεοδώρας με το Ford Sierra της.

Στην FST ο Τσούλος Αργύρης πήρα την νίκη με το θηριώδες Mitsubishi EVO του, αφήνοντας πίσω του τον Πανιά Σπύρο με το μπλε Subaru Impreza του και ακόμα πιο πίσω τον Μανώλη Εγγλεζόπουλο με το BMW M3 E36 του, που ντουφέκισε όλο το Παναχαικό όρος.

Ο εντυπωσιακός Κακαλέτρης Γιώργος πήρε εύκολα την νίκη στην FST2 με το Opel Astra G του, με δεύτερο να τερματίζει τον Μαντζιώρη Παναγιώτη με BMW E30 Turbo και τρίτο τον “τρελό” Ταξιάρχη Ασημακόπουλο με Skoda Fabia 1.2T.

Την FSA κέρδισε χωρίς δυσκολία ο Παπαδόπουλος Νίκος, αφού στην πραγματικότητα δεν είχε αντίπαλο για το “πριόνι” του Ford Escort RS 2000 του. Δεύτερος τερμάτισε ο Πανάς Διονύσης με BMW E36, ενώ τρίτος τερμάτισε ο οδηγός που κέρδισε το μεγαλύτερο χειροκρότημα από τα “καπνιστά” περάσματά του και ακούει στο όνομα Θανάσης Τζούνης με Toyota Starlet.

Η FSA ήταν υπόθεση με τοπικό χαρακτήρα αφού το βάθρο το γέμισαν Πατρινοί οδηγοί. Η νίκη πήγε στον Σταύρο Χατούπη με Opel Corsa-B, ενώ το δεύτερο σκαλί του βάθρου το πάτησε ο Τζικόπουλος Παντελής με Ford Escort RS 2000. Τρίτος τερμάτισε ο Λυκοθανάσης Ανδρέας (ανιψιός του Σάκη Ξένου, όπου η Ανάβαση έγινε στην μνήμη του) με Peugeot 205 Rallye.

 

Μπορεί η Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2021 “ΣΑΚΗΣ ΞΕΝΟΣ”, να ταλαιπώρησε οδηγούς, ομάδες, οργάνωση και  θεατές, όμως σε όλους έχει μείνει μια γλυκιά ανάμνηση. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ανανεώνει το ραντεβού του για το 2022, με τους φιλάθλους να ανυπομονούν για την ανακοίνωση του Προγράμματος (σύντομα όπως έχει υποσχεθεί η ΕΠΑ – ΟΜΑΕ).

Πήγη: automotopatras

Υποστήριξη: SilkTech